What is Onpage SEO? Onpage SEO क्या है?

 On-page SEO, also known as on-site SEO, refers to the practice of optimizing individual web pages in order to improve their search engine ranking and drive more targeted traffic to a website. It involves optimizing both the content and the HTML source code of a web page.


The goal of on-page SEO is to make it easier for search engines to crawl and understand the content on a web page, and to provide a better user experience for visitors. Some of the key elements of on-page SEO include:


Keyword research: Identifying the keywords and phrases that potential visitors are searching for and incorporating them into the content of the web page.


Title tag optimization: Creating a unique, descriptive and keyword-rich title tag for each web page.


Meta description optimization: Writing a compelling and concise meta description that accurately describes the content of the web page and includes the target keywords.


Header tags optimization: Using header tags (H1, H2, H3, etc.) to organize the content and make it easier to read.


Image optimization: Optimizing images for size, format and alt text to improve page load times and provide context for search engines.


Internal linking: Linking to other relevant pages on the website to provide additional context and help visitors find related content.


User experience: Creating a clean, intuitive and easy-to-navigate web page that provides a positive user experience for visitors.


By optimizing these on-page elements, webmasters can help search engines to better understand the content of their web pages, which can result in higher search engine rankings and increased traffic to their website.



On-page SEO is the type of SEO. On-Page SEO is a unique tool for ranking any website on the Google page.it helps search engines analyze your website and the content connected to it so that it can identify if a searcher's query is relevant to your site. Google is constantly updating its algorithm so that it can better understand a searcher's intent and deliver search results that meet that user's needs.

Without on-page SEO, your website could be left in the dust. And why chance it? Especially since you’ve invested thousands of dollars to get it up and running.

This method is on-page SEO.

a. Keyword Choice And Placement

b. Unique And Useful Content.

c. URL(A Uniform Resource Locator) (URL)

d. the Title Tag

e. Meta Description tag

f. Image Alt Text, images clear

g. References, Internal and External Links



onpage SEO




On-page SEO, SEO का प्रकार है। Google पेज पर किसी भी वेबसाइट को रैंकिंग करने के लिए ऑन-पेज एसईओ एक अनूठा उपकरण है। यह खोज इंजन को आपकी वेबसाइट और इससे जुड़ी सामग्री का विश्लेषण करने में मदद करता है ताकि यह पहचान सके कि किसी खोजकर्ता की क्वेरी आपकी साइट के लिए प्रासंगिक है या नहीं। Google अपने एल्गोरिथ्म को लगातार अपडेट कर रहा है ताकि वह खोजकर्ता के इरादे को बेहतर ढंग से समझ सके और उस उपयोगकर्ता की जरूरतों को पूरा करने वाले खोज परिणामों को दे सके।

ऑन-पेज एसईओ के बिना, आपकी वेबसाइट धूल में छोड़ दी जा सकती है। और मौका क्यों? खासकर जब से आपने इसे चलाने और चलाने के लिए हजारों डॉलर का निवेश किया है।

यह तरीका ऑन-पेज एसईओ है।

ए। कीवर्ड विकल्प और प्लेसमेंट

बी अद्वितीय और उपयोगी सामग्री।

सी। यूआरएल (एक समान संसाधन लोकेटर)

डी शीर्षक टैग

इ। मेटा विवरण टैग

एफ | छवि Alt पाठ, चित्र स्पष्ट

जी | संदर्भ, आंतरिक और बाहरी लिंक

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Amit Sen

my self Amit sen. i am a blogger and web developer

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