What do search engines want?
Search engines have always wanted the same thing: to provide useful answers to searcher’s questions in the most helpful formats. If that’s true, then why does it appear that SEO is different now than in years past?
Think about it in terms of someone learning a new language.
At first, their understanding of the language is very rudimentary — “See Spot Run.” Over time, their understanding starts to deepen, and they learn semantics — the meaning behind language and the relationship between words and phrases. Eventually, with enough practice, the student knows the language well enough to even understand nuance, and is able to provide answers to even vague or incomplete questions.
When search engines were just beginning to learn our language, it was much easier to game the system by using tricks and tactics that actually go against quality guidelines. Take keyword stuffing, for example. If you wanted to rank for a particular keyword like “funny jokes,” you might add the words “funny jokes” a bunch of times onto your page, and make it bold, in hopes of boosting your ranking for that term:
Welcome to funny jokes! We tell the funniest jokes in the world. Funny jokes are fun and crazy. Your funny joke awaits. Sit back and read funny jokes because funny jokes can make you happy and funnier. Some funny favorite funny jokes.
This tactic made for terrible user experiences, and instead of laughing at funny jokes, people were bombarded by annoying, hard-to-read text. It may have worked in the past, but this is never what search engines wanted
सर्च इंजन क्या चाहते हैं?
खोज इंजन हमेशा एक ही चीज चाहते हैं: सबसे उपयोगी प्रारूपों में खोजकर्ता के प्रश्नों के उपयोगी उत्तर प्रदान करना। अगर यह सच है, तो ऐसा क्यों प्रतीत होता है कि SEO अब पिछले वर्षों की तुलना में अलग है?
किसी नई भाषा सीखने वाले व्यक्ति के संदर्भ में इसके बारे में सोचें।
सबसे पहले, भाषा के बारे में उनकी समझ बहुत ही अल्पविकसित है - "स्पॉट रन देखें।" समय के साथ, उनकी समझ गहरी होने लगती है, और वे शब्दार्थ सीखते हैं - भाषा के पीछे का अर्थ और शब्दों और वाक्यांशों के बीच संबंध। आखिरकार, पर्याप्त अभ्यास के साथ, छात्र भाषा को इतनी अच्छी तरह जानता है कि वह बारीकियों को भी समझ सकता है, और अस्पष्ट या अधूरे प्रश्नों के उत्तर भी दे सकता है।
जब खोज इंजन हमारी भाषा सीखना शुरू ही कर रहे थे, तो तरकीबों और युक्तियों का उपयोग करके सिस्टम को चलाना बहुत आसान था जो वास्तव में गुणवत्ता दिशानिर्देशों के खिलाफ जाते हैं। उदाहरण के लिए, कीवर्ड स्टफिंग को लें। यदि आप "फनी जोक्स" जैसे किसी विशेष कीवर्ड के लिए रैंक करना चाहते हैं, तो आप अपने पेज पर "फनी जोक्स" शब्दों को कई बार जोड़ सकते हैं, और उस पद के लिए अपनी रैंकिंग बढ़ाने की उम्मीद में इसे बोल्ड बना सकते हैं:
मजेदार चुटकुलों में आपका स्वागत है! हम दुनिया के सबसे मजेदार चुटकुले सुनाते हैं। मजेदार चुटकुले मजेदार और पागल हैं। आपका मजाकिया मजाक इंतजार कर रहा है। वापस बैठो और मजेदार चुटकुले पढ़ो क्योंकि मजेदार चुटकुले आपको खुश और मजेदार बना सकते हैं। कुछ मजेदार पसंदीदा मजेदार चुटकुले।
भयानक उपयोगकर्ता अनुभवों के लिए बनाई गई यह रणनीति, और मजाकिया चुटकुलों पर हंसने के बजाय, लोगों को कष्टप्रद, कठिन-से-पढ़ने वाले पाठ द्वारा बमबारी की गई। यह अतीत में काम कर सकता है, लेकिन यह वह नहीं है जो खोज इंजन चाहता है
